Dag 11 – Bästa boken jag någonsin läst.

- The Twilight Saga Eclipse.



Innan jag börjar förklara osv vill jag bara säga att ni inte ska ta mig som en av dessa galna fangirls som springer runt med tishor på Edward och hela rummet är tapetserat med Jacob eller sitter och grinar när jag ser ett video klipp med dem. Nä, jag gillar BÖCKERNA. Det är en stor jävla skillnad mellan böckerna och filmerna.
Böckerna är bland det finaste jag någonsin läst. En kärlek som är så fin men endå så skör.
Filmerna är helt okej. Tyvärr speglas inte böckerna så bra i filmen. De hoppar över mycket, stryker över mycket, lägger till mycket som inte ens finns i böckerna osv. (Ni Harry Potter fans förstår!) Okej ett erkännande, Edward/Robert är jävligt snygg, men han har egentligen ingenting med böckerna att göra. Jag äger alla officiella filmposters, samt sett filmerna ett x antal gånger på bio men endå känns det som att jag tittar på någonting helt annat. Filmerna är alltså en helt annan sak för oss som läst böckerna.
Det är som att jag som inte läst Harry Potter böckerna tycker att filmerna är lite fjantiga och därmed tror att böckerna är detsamma. Men ni som läst böckerna blir upprörda när någon säger så, böckerna är inte i närheten av en film! Filmer är så ytliga. Böcker är djupa. En film kan aldrig få det djupet som en bok har. Inte ens i närheten. I böckerna vet jag inte hur många gånger jag grinat. Men till filmerna.. nä knappt någonting.


Här är det svårt att välja bok eftersom jag gillar en hel bokserie. Men ska jag välja måste jag nog säga Eclipse.

Eclipse.
Har ni inte läst boken, läs den. Ni som har läst den förstår nog varför.
Man får lära känna karaktärerna bättre. Allt är så underbart i denna bok.
Jag upplevde ilska, lycka, sorg, förvåning, chock, lugn... ja och lite till när jag läste boken.
Den har i princip allting en bok ska ha. Den är fin och sorglig. Man slits mellan två sidor helatiden.
Underbar bok!

Det är den bästa bok jag någonsin läst.

Kommentarer
Postat av: NAT

Håller med till 110 %.. eclipse är en sån grym bok xD

man upplever verkligen alla känslor!! :P

2010-12-12 @ 20:01:06
URL: http://lifeofnat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0