Please me, show me how it's done. Tease me, you are the one

MTV World Stage just nu spelar Muse live. Muse måste seriöst vara ett av Guds verk. Typ "På åttonde dagen skapade Gud Muse". Eller något sånt :)
Alla deras låtar faktnar på hjärnan och har inte hört en enda dålig låt med Muse. Men för några dagar senare gick jag in på Spotify och gick in på Muse's top lista och såg att en av deras nya låtar som jag inte hört ännu ligger 3a.
Jag börjar lyssna och det låter verkligen inte som Muse. Det är lite hiphop/RnB/baladrockigt aktigt sound typ.
Blev lite besviken först o tyckte inte så mycket om den. Men hörde den nyss live på MTV och den är inte så dålig endå. Sitter o lyssnar på den på Spotify nu (det är reklam på TVn) och den är ju ganska skön av sig. Lite coolt att de gör en låt som inte direkt är "dom". Jag gillar't! ;)
Men mina favoritlåtar som ni ungdomar måste lyssna på är Plug in baby, Hysteria, Assassin, Supermassive black hole och Map of the promlematique. Lyssna, lyssna, lyssna!






























Plug in baby - Muse. En av favoriterna.'






























Muses 'nya' låt Undisclosed desires. Den är endå ganska bra efter ett tag.




Åh nu spelar dem Hysteria när man snackar om sina favortier. Måste lyssna o njuta nu. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0