I have loved you from the start.

Jag har helt glömt att skriva i bloggen att min lilla katt kommer imorgon. Har en katt sedan tidigare som nu är 2år.
Vi har nu "adopterat" en kissemisse på 1år från ett katthem. Hon hade blivit "utslängd" mitt i vintern då det var uppåt -20 grader ute. Hon satt och frös i snön och mådde inte alls bra. Då tog katthemmet hand om henne och vi kände att vi borde hjälpa samhället, eller främst katterna. Sån djurälskare som jag är skulle jag absolut inte alls ha några problem att bo med 5 katter. Minuset är katthåret, maten, kattlåda osv. Svårt att hålla koll på alla också.
Men Istället för att ta hand om fler än en katt så donerar vi lite pengar till deras katthem så de har råd att ta in fler katter. "Blir en katt såld får en hemlös komma in." Tyvärr är det så pga att de inte har så mycket pengar osv, men med hjälp av en tusenlapp kanske de kan ta in en eller två till får man ju hoppas.

Jag var ju där på besök förra veckan och skulle titta på katterna. Jag kände att jag hade kommit hem där, haha!
Kissarna flockas kring en och är så mysiga. Även fast man inte känner dem så kommer de fram och kelar och spinner endå. Inte fan skulle en människa göra så. Usch för människor.
Iallafall så ska den nya kissen (som också är svart som min katt jag har nu) få heta Pepsi.
Så imorgon kväll... kommer Pepsi hem till mamma (mig). :) 



Kommentarer
Postat av: 007

Hahaha, pepsi fyndigt ;P

2010-04-01 @ 17:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0